26 januari 2011

du dog
i oktober.

såg din ryggtavla.
gå. ifrån mig.
jag skrattade.

vi var så fula ihop.
att du gick.
jag stod kvar.
handfallen,
en sten föll.

du dog för mig.
där och då.
du är ingen, mer.

ingen kan man
inte tänka på.
ingen kan göra
mig illa.
ingen kan höra
av sig.

om ingen hör
av sig, ekar det
tomt.

om ingen kryper
fram i tankarna,
ekar det tomt.

om ingen inte
finns mer. så
finns ingenting.

du gjorde mig
ful. jag gjorde
dig fin. allt som
var fint, revs,
slets, dog.

ett slott, så var
kanske tanken
då. februari.
frågade, du är
du säker på..
att du kan det här
att du klarar mig?

du log, tryckte
min hand och sa.
ingenting hellre.
vita väggar.
tomma rum.
fylldes. med skit.

väggarna har sett.
har hört. har förstått.
sett mig ensam.
på knä.
i gråt.
full.
i fan.

ilskan. klockan.
ilskan. klockan.
frustration som
kan spränga
bort en hel jävla
evighet.

förlåt som yttras.
som per automatik.
förlåt förlåt, aldrig
igen. ekar det.
han sjunger att
ringen aldrig förändras,
att linjen ger framsteg.
jag ser mig utifrån,
inifrån, framifrån..
du gör mig ful.

jag skrev det då,
skriver det nu.
jag är dum.
jag var dum.
lyssnade inte.
ständigt slagsmål
mellan förnuft och
känsla.

Inga kommentarer: