2 januari 2011

this is the first day of my life.. and those days are forever.

Jag gör en Emma Backman och skriver för en gångs skull något konrekt, riktigt, påtagligt, förståligt, istället för dravel.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Inte som jag kan komma på just nu. Sökte en massa pengar hos Märta och fick dem också. Skrev (skriver) c-uppsats.


Höll du några av dina nyårslöften?
Förra årets fanns det nog inga nyårslöften, firade i ett annat land där ingen annan var så peppad på nyårslöften, därmed glömdes den bit av lite grann.


Blev några av dina vänner föräldrar i år?

Ja


Dog någon som stod dig nära?

Nej som tur är.


Vilka länder besökte du?

Danmark och Italien x 3.


Är det något du saknade år 2010 som du vill ha år 2011?

Mer pepp och jävlar anamma. Mer stå upp för mig själv. Mer doing mindre gnäll är alltid ett motto.


Vilket datum från år 2010 kommer du alltid minnas, och varför?

Oj, okej.. ja 20 oktober var väl inget superdatum då det smälldes i dörren och italienaren försvann.

Vad var din största framgång i år?
Jag har dragit igång saker, och tagit tag, lyft mig upp en hel massa gånger. Förbättrat och förbättrats.

Största misstaget?
Det finns en del jag inte är direkt stolt över men misstag, känns starkt att använda.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuk och sjuk. Den ack så fruktade b12-bristen slog till. Kan eventuellt ha haft bensjukan i år typ inflammation i ett sår i foten som gjorde att benet blev en köttkorv, kan ha varit förra året.


Bästa köpet?

Lätt soffan, störst, bäst och vackrast. Billig var den osså.


Vad spenderade du mest pengar på?

Hmm, är verkligen ingen big-spender svårt att säga. Kanske resor?

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Om man ska vara krass så har det varit ett riktigt, riktigt dåligt år. Men ja, det som gör mig gladast är alla fina vänner, när man märker att de ställer upp och att de faktiskt bryr sig på riktigt.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2010?
Ska de komma från det här året så säger jag lätt Crystal Castles feat. Robban Smith med I'm not in love, ska de inte det säger jag Bright Eyes, Kent och Ace of Base.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Som sagt, been to hell and back.


Vad önskar du att du gjort mer?

Tagit livet med en klackspark.


Vad önskar du att du gjort mindre?

Slappat.

Hur tillbringade du julen?
I Eksjö.


Blev du kär i år?

Svårt att veta egentligen. Undrar hur man egentligen vet det.


Hur många one night stands?

Oj oj oj, svårt att hålla räkningen.


Favoritprogram på TV?

Det enda jag nog egentligen följt slaviskt är halv åtta hos mig.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är ett starkt ord. Jag trodde det, ett tag. Men det går som inte, är inte riktigt jag.

Bästa boken du läste i år?
Varit ett väldigt povert bokläsande i år, men får väl säga den där tourettesboken som syrran rekommenderade och lånade ut till mig.

Största musikaliska upptäckten?
En hel del återupptäckter, vet inte vad jag ska säga. Är inte så up to date längre, men kanske Bat for lashes.

Något du önskade dig och fick?
Skärbrädor.


Något du önskade dig men inte fick?

Kan inte komma på något på rak arm. Sockar kanske.


Årets bästa film?

Tyckte att Igelkotten var himla fin

Årets sämsta film?
Coco Chanel-filmen och vad fan heter den... minns ej. Somnar rätt ofta till film.


Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade häng och dj:ade på debban.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja absolut, men att sätta fingret på exakt vad... det kan jag inte.

Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Stil... vet inte vad jag har för stil, om jag har någon stil, om jag vill ha någon stil. Bekvämlighet är alltid ett ledord.


Vad fick dig att må bra?

Att börja träna, att göra en jävligt fet resa ensam och besöka alla vänner down-there.


Vilken kändis var du mest sugen på?

Sugen? Som sexuellt, George Clooney is a must have.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Valet.

Vem saknade du?
Det finns alltid en massa människor som saknas mig, mest påtagliga är lätt göteborgsgänget och fiorella maria chiara la porta.


En värdefull läxa du lärt dig i år?

Det är fan i mig inte lätt att leva.


kanske inte världens snyggaste ansiktsuttryck (på mig om man klickar så syns jag), men världens (kanske) finaste stad och världens (kanske) bästaste vänner (mi manchi)


med de här två på min sida kan väldigt lite gå fel


hjärngänget i mellby, minus backman


micke, jag kommer sakna dig.

Inga kommentarer: