4 januari 2011

och dagarna som går

jag har alltid bara mig själv att skylla för hur dagarna spenderas. just nu andas jag uppsats och mönster i språk. borde uppslukas av mitt ämne; tycka att det är så himla intressant *hjärta_gullegull_myselimys* typ. men jag spyr, och klumpen i magen blir bara större och större för varje dag som går.

igår. 09.30-17.00 på biblioteket. promenad hem. fortsatte göra tabeller. lagade två morotsbiffar och stuvad spenat. fortsatte göra tabeller och skriva. funderade på duschen. fortsatte göra tabeller och skriva. klockan 02 gav huvudet upp när det bara blev mer fel än rätt. somnade efter att ha försökt dämpa stressångesten med att läsa gi-kokboken. vaknade av klockan som ringde 08, 08.05, 08.15, 08.30 ... tog mig upp. kokade espresso, kokade termoskaffe, packade lunchlådan, åt ägg och b12-tabletter. åkte buss till biblioteket, 10.30 - 17.00. promenad hem. fortsatte att skriva, stycka upp. fortsatte att läsa bakgrundsmaterial. lagade quornbullar och mozzarellasallad. fortsatte skriva. unnade mig soffan i en halvtimme tills ångesten knackade på. funderar på duschen, men metod, bakgrund och diskussion vill bli omskrivna.

c-uppsats igen i vår, why not.

Inga kommentarer: