11 januari 2011

menskoppen del 3

jag var rätt skeptisk i början av användning av koppen, dels för att det var svårt att få in den rätt och dels för att det var svårt att få ut den.

det tog ett tag (och lite googlande) att förstå hur menskoppen egentligen ska föras in och hur den ska sitta. jag tyckte att den skavde i början. ett tips är att den ska in bakåt istället för uppåt som man lätt kan tro.

vad var problemet med att ta ut koppen då? jo, den suger sig fast som en sugpropp. jag fattade ju inte att man inte skulle dra i den lilla snipen, utan drog som en dåre. inte utan att man får lite smått panik när det inte händer någonting. istället är det bara in med fingrande för lite hederligt grävande och klämma åt runt koppen så att luften som bildats åker ur. så har jag förstått det.

det ÄR svårt med menskoppen, men om man ger det lite tid och försök så tror jag att det är en alldeles fantastisk uppfinning! någon väste "bakåtsträvare" i mitt öra - hur kan något som är både nyttigare, billigare och miljövänligare vara bakåtsträvande? plz inform me.

Inga kommentarer: