11 januari 2009

i am ready for the fall...

I have seen too many movies, I have read too many books, I’m the kind that sees sun and brings an umbrella, I have been to fortune tellers ,And I know love will leave you all crooked, And I know he’ll start sleeping around, And I don’t sleep well at all

det finns inga ögon som hans ögon, det finns inget leende som hans leende. och jag har gjort så många misstag, så många jävla misstag. anledningen till att jag stannar, eller en stor del av anledningen till att jag är kvar här, är för hans skull. jag har gjort honom illa, så illa att hela han var helt trasig. så illa att det ilade i min kropp när hans mjuka ögon mötte mina. så illa att när han ser på mig och säger "jag är rädd för att du ska skada mig" så tror jag honom till hundra procent. nej, det handlar inte om att försöka plåstra om såren, det handlar om att älska. för jag älskar honom. precis så som han är.

och nu är bollen på hans sida. jag har inte rätt att, när jag står där förnedrad och svartsjuk, förstöra för honom. det har jag inte. men ändå, det gör ont.
och jag får faktiskt ta och skylla mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kom på att jag kanske måste skriva att jag antar utmaningen på din blogg också.

Det är en deal!

c a r i n sa...

göttigt, flest inlägg vinner!