10 januari 2009

krig

jag kände mig så jävla patetisk häromkvällen. ringde min vän, a, som tidigare på dagen sagt att vi skulle gå ut på kvällen. sminkad, nyduschad, uppklädd och klar meddelar a att han minsann hade andra planer för kvällen. gissa hur patetisk jag kände mig, i glittrigt linne och för mycket smink. tog en till dusch, sminket rann av, satte på mig soft-kläderna istället, läste lite bok. tog revansch och gick ut med andra.

förtydligande: det här handlar om förra lördagen när a ringde mig typ fyra gånger, men jag hade verkligen ingen ork eller lust att svara, skulle iväg och bowla. när han väl ringer senare på natten (typ ett-tiden) är han skitsur för att jag inte svarat. jag säger som det är, att jag hade andra planer. och tänker, hur jävla många gånger han inte gjort likadant.

Inga kommentarer: