10 januari 2009

mens

i italien finns det bidèer, där man tvättar sig (som jag förstått det mest efter att man har gjort nummer två) och det har hänt flera gånger att jag har fått försvara oss svenskar här italien, och tala om varför det inte finns bidèer i sverige, och hur vi sköter oss på toaletten. vice versa får jag även förklara hur italienarna använder bidèerna, vilket jag fått förklarat med stor inlevelse. hur som helst, under ett av dessa samtal så var det en tjej som kläckte ur sig, men shiiiiiiit hur gör ni svenska tjejer då när ni har mens? tjejen i fråga berättade att hon tvättadr sig i bidèn flera gånger om dagen när hon har mens. ni måste ju duscha typ jättemånga gånger om dagen då, säger den här tjejen. inte för att vara sån, jag brukar vara relativt renlig av mig, men inte duschar jag tre gånger om dagen när jag har mens. hon tyckte i alla fall att det var äckligt.

nu när jag har ett heltidsjobb som innebär ganska mycket fysisk aktivitet med tunga kartonger upp och ner för trappor så brukar det bli så att jag duschar ungefär varje dag. vilket inte hände förut. ärligt talat, duscha är så jävla tråkigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha. vi har en bide i vårat femtiotalshus och den enda gången jag kommit i kontakt med den är när jag försökte att rengöra den vilket slutade med en ansiktsdusch :D

KRAM

c a r i n sa...

haha vi brukade tvätta våra smutsiga fötter i bidèn när vi var små, eller bada fotbad. tror faktiskt inte mina föräldrar visste vad man skulle ha den till.